2019-03-23

Powitanie wiosny w klasach I-III

Powitanie wiosny w klasach I-III

21 marca odbył się apel z okazji Dnia Wiosny. Na wiosnę czekamy z niecierpliwością, wypatrujemy pierwszych cieplejszych dni, słońca i śpiewu ptaków. Po chłodach zimy jesteśmy zmęczeni grubymi ubraniami, krótkimi dniami, szarością i brakiem słońca. Nic więc dziwnego, że pierwszy dzień wiosny jest przez wszystkich tak entuzjastycznie świętowany. Tak jak każde święto również i ten dzień ma swoje zwyczaje. Jednym z najważniejszych jest obrzęd topnienia marzanny, którego celem jest odpędzenie zimy i przyspieszenie nadejścia wiosny. Słomiana kukła, symbolizuje złowrogą ,niechcianą zimę. Dawniej wierzono , ze kukła wrzucona do rzeki odpłynie wraz z krą do morza i tym samym zostanie odegnana zima.

Pierwszy Dzień Wiosny jest również dniem, w którym w sposób szczególny myślimy o osobach z Zespołem Downa. Stąd też kolorowe skarpetki nie do pary, które miały dzieci. Jest to symbol niedopasowania społecznego i genotypowego z jakim borykają się osoby z zespołem Downa. To nie przypadek, że Światowy Dzień Zespołu Downa obchodzony jest 21 marca. Wada ta polega na tym, że w 21. parze chromosomów osoby z zespołem Downa zamiast dwóch, mają trzy chromosomy.

Podczas spotkania dzieci zaśpiewały wspólnie piosenkę „Maszeruje wiosna” oraz zaprezentowały swoje wspaniałe stroje wiosenne. Klasa I b wykonała dla wszystkich piękne motyle z okazji Dnia Wrażliwości, które stały się symbolem wrażliwości na potrzeby innych osób.

Z okazji tego pięknego dnia starsze dzieci miały okazję prowadzić lekcje w klasie III.

 

Relacja i zdjęcia: M. Karczewska