To już czwarty w tym roku szkolnym projekt międzynarodowy eTwinning pod nazwą „Christmas customs and traditions in my country” (tłum. Bożonarodzeniowe zwyczaje i tradycje w moim kraju). W projekcie wzięły udział klasy Vc i VI b. Projekt obejmował 3 tygodnie grudnia i składał się z 3 części. Każda z części była przewidziana na jeden tydzień grudnia.
Świąteczne wypieki,
ozdoby, dekoracje i kartki z życzeniami,
kolędowanie.
Uczniowie na zajęciach dekorowali pierniki,wykonywali ozdoby świąteczne, dekoracje, pisali kartki z życzeniami w j.angielskim oraz śpiewali kolędy.
Celem projektu było nawiązanie współpracy z partnerskimi szkołami za granicą, poznanie tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych w innych krajach oraz rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych u dzieci. Zdjęcia naszych prac zostały umieszczone na platformie eTwinning. Mogliśmy dowiedzieć się jak Boże Narodzenie jest obchodzone we Włoszech oraz jakie smakołyki się tam przygotowuje. Oprócz tego,można było zobaczyć i porównać ozdoby i dekoracje wykonane przez naszych kolegów z Rumunii czy Słowacji. Otrzymaliśmy również piękne kartki świąteczne od dzieci ze szkół partnerskich z życzeniami w j.angielskim, które można obejrzeć na wystawie w holu szkolnym.
W projekcie wzięły udział szkoły ze Słowacji, Rumunii,Włoch, Macedonii i Polski. Za udział otrzymaliśmy certyfikat eTwinning.
Trzecioklasiści uczestniczący w kole języka angielskiego wzięli udział w projekcie eTwinning pod nazwą „Mandala project”. Zadaniem dzieci było wykonanie mandali, czyli rysunku na planie koła oraz dołączenie informacji o sobie w j. angielskim. Podczas tworzenia prac, dzieci słuchały muzyki relaksacyjnej aby się wyciszyć i zrelaksować.
Celem projektu jest rozwijanie kreatywności u dzieci, poprawa koncentracji, rozwijanie twórczego myślenia i koordynacji wzrokowo- ruchowej, doskonalenie umiejętności językowych oraz uspokojenie i wyciszenie. W projekcie wzięły udział szkoły partnerskie z Hiszpanii, Włoch, Słowenii, Rumunii, Turcji, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Litwy i Polski.
Powstały piękne prace, które można obejrzeć na załączonych zdjęciach.
Za udział w tym projekcie otrzymaliśmy certyfikat eTwinning.
Około 50 kolorowych motyli przyleciało do naszej szkoły w pierwszej połowie listopada w ramach realizacji projektu eTwinning „Butterflies across Europe 2016”. Celem tego projektu było wzbudzenie zainteresowania krajami Europy i żyjącymi tam dziećmi oraz doskonalenie umiejętności pisania w j.angielskim. Motyle zostały wysłane do nas przez szkoły partnerskie ze Szkocji, Francji, Hiszpanii, Włoch, Finlandii, Estonii, Rumunii, Bułgarii, Słowenii, Albanii, Niemiec, Grecji, Czech i Macedonii. Zostały wykonane rożnymi technikami plastycznymi, a na odwrocie zawierały informacje w j. angielskim na temat dziecka, które je wykonało (imię, wiek, kraj pochodzenia, upodobania). Należy dodać, że motyle wykonane przez naszych uczniów z klas drugich i trzecich również pofrunęły do szkół partnerskich w wyżej wymienionych krajach europejskich.
Na holu naszej szkoły można obejrzeć wystawę motyli nadesłanych do nas i poczytać informacje o ich autorach. Dziękujemy!
Kolejne projekty eTwinning już wkrótce.
Rok szkolny 2015/2016
Już kolejny raz nasza szkoła uczestniczy w międzynarodowym projekcie eTwinning. Tym razem projekt dotyczy ulubionego zwierzątka i jest skierowany do dzieci w wieku od siedmiu do dziesięciu lat. Biorą w nim udział szkoły z Wielkiej Brytanii, Francji, Rumunii, Bułgarii, Turcji, Gruzji , Polski i Włoch. Celem projektu jest zachęcanie dzieci do pisania w j. angielskim oraz poszerzenie wiedzy na temat różnych gatunków zwierząt. Zadaniem uczniów było wykonanie plakatu przedstawiającego ulubione zwierzę z opisem w j. angielskim. Następnie, plakaty będą sfotografowane i powstanie prezentacja multimedialna, która zostanie umieszczona w Twinspace na stronie eTwinning. Dzięki temu projektowi uczniowi będą mogli porównać swoje prace i umiejętności językowe, dowiedzieć się nowych informacji na temat innych gatunków zwierząt oraz poszerzyć słownictwo z j. angielskiego. Koordynatorem tego projektu jest Anna Barczak i Aleksandra Szymczak.
Relacja i zdjęcia: A . Szymczak, film A. Barczak
Rok szkolny 2014/2015 Kolejny raz nasza szkoła bierze udział w międzynarodowych projektach realizowanych w programie eTwinning.
Pierwszy projekt EasterTraditions (Tradycje wielkanocne) realizowany jest przez uczniów klasy I b. Celem jego jest poznanie wielkanocnych tradycji w innych krajach europejskich. Uczniowie i nauczyciele poprzez prace plastyczne, wykorzystując narzędzia TIK, poznają się nawzajem, przekazują informacje o przygotowaniach do Wielkiej Nocy oraz o samym Święcie. W projekcie bierze udział 7 partnerów z 5 państw: Rumunii, Litwy, Belgii, Hiszpanii, Polski. Kopiując poniższy link można zobaczyć jak klasa przedstawiła się swoim przyjaciołom, biorącym udział w projekcie.
W drugim projekcie Waterday slogan contest (Konkurs na hasło z okazji Dni Wody) biorą udział uczniowie klas drugich i trzecich. Celem projektu jest uzmysłowienie dzieciom znaczenia wody. Zadaniem uczniów było wykonanie plakatów z hasłem na Dzień Wody. Plakaty zostały drogą elektroniczną wysłane do Turcji. Tam zostaną wyłonione najlepsze, a z wszystkich powstanie film, na który z niecierpliwością czekamy. W projekcie bierze udział 7 partnerów z 6 państw: Włoch, Albanii, Hiszpanii, Turcji, Belgii, Polski. Plakaty wykonane przez naszych uczniów:
W projekcie tym uczennica naszej szkoły Hanna Szczepaniak z klasy IIIa zajęła II miejsce.
Koordynatorem projektów jest p. Anna Barczak przy współudziale p. Aleksandry Szymczak
Od marca 2010 roku nasza szkoła uczestniczy w programie eTwinning. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który dzięki swojej platformie internetowej, promując wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnej umożliwia współpracę szkół. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami.
Pierwszym projektem który realizowaliśmy był „Butterflies Across Europe” (Motyle lecą przez Europę).
W projekcie brały udział 52 szkoły z 23 krajów. Były to placówki z: Grecji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Bułgarii, Francji, Szwecji, Turcji, Rumunii, Czech, Islandii, Holandii, Łotwy, Portugalii, Litwy, Norwegii, Włoch, Węgier, Hiszpanii, Finlandii, Niemiec, Irlandii i Polski.
Celem projektu było ułatwienie nawiązania kontaktów między dziećmi z różnych krajów Europy, wzbudzenie zainteresowania innymi krajami oraz żyjącymi w tych krajach dziećmi.
Dzieci pod opieką nauczycieli wykonywały papierowe motyle. Jedna strona motyla była kolorowa, ozdobiona, natomiast druga przeznaczona była na umieszczenie informacji. Były to informacje pisane w j. angielskim. Zawierały one wiadomości o uczniu który je wykonał oraz o szkole. Takie motyle wylatywały z naszej szkoły do partnerów projektu trzykrotnie. (listopad 2010, styczeń 2011, marzec 2011). Otrzymane z innych szkół motyle stanowiły zachętę do dalszego pogłębiania wiedzy o różnych krajach europejskich. Dzięki motylom można było bliżej przyjrzeć się trasie jaką one pokonały od nadawcy do adresata. Etapy wykonywania motyli dokumentowane były na zdjęciach i umieszczane na platformie. Umieszczaliśmy też zdjęcia z wystawek zorganizowanych z motyli , które do nas trafiały. W lutym 2012 r. motyle wyleciały po raz ostatni. Tym razem miały one na wewnętrznej stronie rysunki przedstawiające dzieci podczas wykonywania ulubionych zajęć – taniec, gry, zabawy sportowe, pływanie. Nauczyciele natomiast wykonywali duże motyle, które zawierały zdjęcia i informacje o naszym kraju, mieście i szkole. Na platformie umieszczaliśmy zdjęcia, tak jak podczas poprzednich edycji oraz krótkie filmiki związane z aktywnością ruchową uczniów.
Za udział w projekcie otrzymaliśmy odznakę – Certyfikat eTwinning.
Od września 2012 roku bierzemy udział w realizacji kolejnego projektu. Tym razem jako inicjatorzy, założyciele projektu. Nosi on nazwę „Seasons – magic and colour” (Pory roku – magia i kolor).
W ramach tego projektu dzieci obserwują charakterystyczne dla danej pory roku życie i zwyczaje w swoich i innych (partnerskich) krajach. Pozwala to na poznanie różnorodności kulturowej oraz dziedzictwa kulturowego różnych regionów Europy.
W projekcie bierze udział 8 szkół z 6 krajów. Są to: Rumunia, Litwa, Włochy, Turcja, Chorwacja. I Polska.
Na platformie umieszczane są zdjęcia i prezentacje związane z daną porą roku. Uczniowie wykonują prace plastyczne, biorą udział w imprezach związanych z określoną porą roku, nauczyciele przekazują informacje za pomocą poczty elektronicznej oraz blogu prowadzonym do tego projektu. Drobne upominki i życzenia przekazywane partnerom drogą listowną sprawiają wszystkim wiele radości.
Uczniowie wykonali już wiele prac plastycznych, obejrzeli to , co wykonali nasi partnerzy. Poznali ich zwyczaje związane z jesienią i zimą.
Z niecierpliwością czekają na nowe wieści od naszych małych przyjaciół i ochoczo dzielą się tym, co u nas najpiękniejsze. Cieszy ich poznawanie tradycji innych krajów i to, że inni mogą dowiedzieć się ciekawych rzeczy o naszej ojczyźnie.
Efekty naszej współpracy można oglądać i śledzić na bieżąco, wklejając poniższy link w przeglądarkę internetową: