Read on
Projekt READ ON
W tym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do projektu promującego czytelnictwo w języku angielskim. Projekt READ ON powstał z myślą o wsparciu polskiej szkoły w działaniach promujących czytelnictwo wśród dzieci od najwcześniejszych lat. Ideą projektu jest zachęcanie do czytania i wyrobienie nawyku czytania poprzez dobór lektur o odpowiedniej tematyce i na odpowiednim poziomie trudności dostosowanym do indywidualnych możliwości każdego dziecka. Szkolna biblioteka wzbogaciła się o ponad 120 lektur w języku angielskim o różnorodnej tematyce oraz na różnych poziomach językowych (zgodnie z założeniami podstawy programowej dla klas 4-8). Dzięki temu dzieci mogą czytać książki dostosowane do swoich zainteresowań rozwijając kompetencje czytelnicze na swoim aktualnym poziomie znajomości języka.
Uczniowie są zachęcani do przeczytania w ciągu roku szkolnego jak największej liczby książek i dzielenia się swoimi wrażeniami na ich temat wykonując różnorodne zadania czytelnicze zaproponowane przez nauczyciela. W ramach realizacji tego projektu odbędzie się czytanie na dywanie w j. angielskim, konkurs na najciekawszą okładkę książki, konkurs fotograficzny czy głośne czytanie wybranej książki na lekcjach j.angielskiego. Zwieńczeniem programu jest udział w ogólnopolskim konkursie dla wszystkich szkół uczestniczących w projekcie READ ON organizowanym przez Oxford University Press i zaprezentowanie przez uczniów projektów indywidualnych i klasowych wykonanych w nawiązaniu do przeczytanych książek, takich jak: plakaty, prezentacje, przedstawienia, relacje.
Projekt jest skierowany do uczniów klas IV- VIII i ma na celu:
- rozwijanie kompetencji językowych i czytelniczych poprzez zachęcanie dzieci do czytania i kształtowanie nawyku czytania dla przyjemności,
- wspieranie rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dzieci oraz inspirowanie do działania poprzez promocję czytelnictwa,
- wychodzenie naprzeciw Specjalnym Potrzebom Edukacyjnym poprzez umożliwienie dzieciom rozwijania kompetencji czytelniczych w sposób dostosowany do indywidualnych możliwości każdego dziecka,
- wsparcie szkół i bibliotek w zakresie rozwijania czytelnictwa wśród dzieci zgodnie z założeniami Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2016-2020.
Projekt jest realizowany pod patronatem British Council i Ambasady Wielkiej Brytanii w Rzymie.
Chętni uczniowie z klas IV- VI zgłoszeni do projektu otrzymali już paszporty czytelnicze, w których będą monitorować ilość przeczytanych książek poprzez wpisywanie ich tytułów. Dla najaktywniejszego czytelnika w projekcie będzie czekała nagroda na koniec roku szkolnego. Zachęcamy uczniów, aby jak najczęściej odwiedzać szkolną bibliotekę i wypożyczać książki w j. angielskim. Bo jak mówi przysłowie: „Kto dużo czyta, wszystko w mig chwyta”.
Kolejna odsłona READ ON
Pierwszym zadaniem projektowym było wymyślenie i wykonanie dowolną techniką okładki, przeczytanej przez uczniów książki. W konkursie wzięły udział osoby posiadający paszport READ ON. Prace, które wpłynęły do nauczycielek języka angielskiego, zostały umieszczone na łączniku szkolnym.
Spośród nich wyłoniono zwycięzców a są nimi:
1 miejsce – Dominika Sadowska z klasy VIb
2 miejsce – Dominika Hodyra z klasy VIc
3 miejsce – Kamila Maciejewska z klasy Va
Należy podkreślić, że osoby, które nie zdobyły żadnego miejsca, wcale nie są przegranymi. Nadrzędną bowiem wartością projektu jest wzbogacanie słownictwa oraz rozwijanie umiejętności czytania w języku angielskim. Każdy kto czyta nabiera łatwości w wyrażaniu swoich myśli po angielsku a co się z tym wiąże, łatwiej przychodzi mu uczenie się tegoż języka!!!
Zachęcamy wszystkich uczniów, nie tylko tych biorących udział w projekcie, do czytania i wzbogacania swojej wiedzy.
Relacja: Honorata Kurczaba
Zdjęcia: Aleksandra Szymczak