Materiały dla Rodziców

Nastolatki w wirtualnym tunelu - kliknij tutaj

Dzieci w wirtualnej sieci - kliknij tutaj

List WKO do Rodziców - kliknij tutaj

Broszura: Dzieci w wirtualnej sieci - kliknij tutaj

Stypendium Jana Pawła II - wniosek - kliknij tutaj

Pomoc Psychologiczna w czasie pandemii COVID-19 - kliknij tutaj

Poradnia Pedagogiczno Psychologiczna dla dzieci i młodzieży - kliknij tutaj

Jak stworzyć poczucie normalności w domu w czasach epidemii COVID-19 - kliknij tutaj 

Co musisz wiedzieć o KORONAWIRUSIE - kliknij tutaj

Pedikuloza, czyli co Twoje dziecko może mieć na głowie - kliknij tutaj

Informacja o profilaktycznej opiece zdrowotnej i stomatologicznej

 Informacja na temat potencjalnych zagrożeń związanych
ze stosowaniem elektronicznych papierosów - kliknij tutaj

INFOLINIA dla dzieci, młodzieży,

rodziców i nauczycieli - 800 080 222 - kliknij tutaj

 

Pamiętaj! Infolinia jest bezpłatna i całodobowa - plakat

 

BEZPIECZEŃSTWO DZIECI i MŁODZIEŻY - ONLINE

 

 https://bezpiecznaszkola.men.gov.pl/


Kompendium gier wideo – poradnik dla rodziców

Gry wideo zajmują ważne miejsce w życiu dzieci i młodzieży. Świat wirtualny pochłania dużą część ich wolnego czasu, a gdy spotykają się ze swoimi kolegami w szkole czy na podwórku to potrafią godzinami dyskutować o odbytych przy komputerze lub konsoli bitwach czy przeżytych tam przygodach. Warto zwrócić uwagę na ten ważny element ich życia.

Gry, jak każdy inny wytwór kultury – książki, filmy, obrazy, teatr – muszą być dostosowane do wieku odbiorcy. Twierdzenie, iż wszystkie gry z natury są złe dla dzieci jest błędne. Odnosząc to do innych mediów – żaden dorosły raczej nie pozwoli dzieciom oglądać filmów pełnych przemocy, ośmiolatkowi nie da do czytania Ulissesa albo 50 twarzy Gray’a. Tak samo jest z grami wideo.

Serwis Kompendium gier wideo. Poradnik dla rodziców powstał po to, aby opisywać potencjał gier – ich pozytywne strony, ale także przestrzegać przed nieodpowiednimi treściami, które stanowią zagrożenie dla prawidłowego rozwoju młodego odbiorcy.

Wykorzystanie technologii informacyjno-edukacyjnych w nauczaniu jest globalnym trendem. Dlatego też  będziemy recenzować gry także od strony edukacyjnej. Wskażemy, czego można się nauczyć spędzając czas przy komputerze. A można bardzo wiele, m.in. pogłębić wiedzę z historii, geografii, matematyki czy nauczyć się programowania.

Europa Universalis IV - nauka historii i geografiiZachęcamy do zapoznania się z naszym katalogiem, w którym skupimy się przede wszystkim na popularnych wśród dzieci grach (ich wybór wynika z naszych analiz prowadzonych podczas warsztatów z dziećmi). Czasem będziemy też rekomendować mniej znane, ale wartościowe gry, by zachęcić odbiorców do ich wypróbowania.

Opisy gier mogę też być wsparciem dla rodziców podczas podejmowania decyzji przy ich zakupie. Szczególnie istotne może być uzupełnienie ich o system oznaczeń PEGI (Pan European Game Information), który nie tylko informuje o wieku, w którym powinien być odbiorca, ale także pokazuje, jakie treści prezentuje gra.

Obrazkowa informacja PEGI jest umieszczana na pudełku z grą. System stosują najwięksi producenci konsol oraz wydawcy gier z 30 państw Europy. Poniżej znajdziecie Państwo wszystkie piktogramy używane w systemie. Pierwsze, z liczbami, wskazują w jakim wieku powinien być odbiorca gry, a zamieszczone dalej informują o treściach poruszanych w grze (przemocy, dyskryminacji, narkotykach, przekleństwach itd.).

  320Gra dla osób w wieku powyżej 3 lat 321Gra dla osób w wieku powyżej 7 lat 322Gra dla osób w wieku powyżej 12 lat 323Gra dla osób w wieku powyżej 16 lat 324Gra dla osób w wieku powyżej 18 lat  
gamblingHazard fearStrach drugsNarkotyki discriminationDyskryminacja bad_languageWulgarny język onlineOnline sexSeks PRZEMICPrzemoc

Źródło - http://interakcja.com/kompendium-gier-wideo/


Zagrożenia w sieci

Film dla rodziców "Cyberprzemoc"

Indywidualne style uczenia się uczniów

Chrońmy dzieci przed pornobiznesem – poradnik

Bezpieczne technologie – poradnik

Techniki uczenia się – poradnik

Wpływ czytania na rozwój dzieci