2018-06-17

OKO W OKO Z DINOZAURAMI

Dnia 07 czerwca klasy IIa i IIb  wspólnie pojechały na wycieczkę  do Krasiejowa. Choć wyjazd rozpoczął się wczesnym rankiem dzieci były pełne energii. Plan wycieczki był bardzo ciekawy i wyczerpujący.

Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od  niezwykłego interaktywnego  pawilonu muzealnego, gdzie przemierzaliśmy wspólnie podróż w czasie, która okazała się niezwykłym wydarzeniem.  Staliśmy się świadkami fascynujących przemian i dołączyliśmy do wybranego grona podróżników w czasie – temponautów! A Nasza przygoda zaczęła się 66 milionów lat temu, kiedy życie na Ziemi niemalże zostało zgładzone. Niemalże… bo przecież trwa nadal. Technologia cyfrowa i rzeczywistość fizyczna zmieszane tam były w takim stopniu, że  mieliśmy trudność w ich odróżnieniu.  Dostaliśmy zastrzyk ogromnej wiedzy o nas samych. O tym jak staliśmy się ludźmi. Aby móc w pełni korzystać ze wszystkich atrakcji zostaliśmy wyposażeni  w specjalny sprzęt. Wszyscy temponauci mogli liczyć na indywidualnego wirtualnego przewodnika.

Bardzo ciekawym doświadczeniem dla dzieci były także warsztaty paleontologiczne polegające na preparowaniu z gipsowego bloku „szkieletu” dinozaura oraz poznawaniu tajników pracy paleontologa.

Tunel Czasu to miejsce magiczne, gwarantujące niezapomnianą przygodę. Na pokładzie pociągu zwanego Kapsułą Czasu przemierzającej 300-metrowy tunel udaliśmy się w podróż przez miliardy lat istnienia Wszechświata.

Przenieśliśmy się  w czasy, gdy jeszcze nie istniała Ziemia. Nic nie istniało. Począwszy od Wielkiego Wybuchu poznaliśmy kolejne etapy kształtowania się Ziemi. Byliśmy świadkami powstania pierwszych galaktyk i Układu Słonecznego. Na Naszych oczach narodziła się Ziemia, powstała  atmosfera i pierwsze formy życia. Ostatnim etapem przejażdżki przez Tunel Czasu była Opolszczyzna z epoki triasu…

Następnie razem z przewodnikiem dotarliśmy do ścieżki dinozaurów, która gromadzi prawie 70 gatunków i czyni Jurapark Krasiejów największym tego typu obiektem w Europie. Ścieżka prowadzi przez teren wyrobiska i ma długość około 1 500 m. Wzdłuż ścieżki rozmieszczone są rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów – wszystkie naturalnej wielkości.

Po tych niesamowitych przygodach wszyscy bardzo zmęczeni, ale zadowoleni wracaliśmy do domu. I kierowca nie narzekał na hałas w drodze powrotnej , bo nikt nie miał na to siły…