2024-12-04

Projekt „Języki kluczem do sukcesu” w Szkole Podstawowej nr 6

Projekt „Języki kluczem do sukcesu” w Szkole Podstawowej nr 6

W ramach programu Erasmus+ nauczyciele i pracownicy administracji ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Macieja Rataja w Ostrowie Wielkopolskim realizowali od 30 maja 2023 roku do 29 listopada 2024 roku projekt pod tytułem „Języki kluczem do sukcesu”, który został dofinansowany przez Unię Europejską na kwotę 40.518,00 euro. Projekt obejmował trzy obszary tematyczne: nauczanie i uczenie się języków obcych, nowe metody i podejścia w nauczaniu i uczeniu się oraz pokonywanie podziałów międzykulturowych, międzypokoleniowych i społecznych.

 

Projekt „Języki kluczem do sukcesu” realizowany w ramach mobilności programu Erasmus+ był krótkoterminowym projektem na rzecz mobilności kadry w sektorze edukacji szkolnej. Dzięki udziałowi w projekcie 15 pracowników Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim wzięło udział w zagranicznych szkoleniach i kursach - 11 osób wyjechało na dwutygodniowe kursy języka angielskiego na Maltę i Cypr, 1 osoba uczestniczyła w kursie języka niemieckiego w Austrii, 1 anglistka wzięła udział w kursie metodycznym dla nauczycieli języka angielskiego, 1 germanista wyjechał na kurs metodyczny dla nauczycieli języka niemieckiego do Wiednia, a jedna osoba uczestniczyła w kursie dotyczącym ADHD i spektrum autyzmu we Włoszech.

 

Projekt „Języki kluczem do sukcesu” zakładał pięć celów, które zostały sukcesywnie realizowane podczas trwania projektu. Szkole zależało przede wszystkim na podniesieniu znajomości języka angielskiego lub niemieckiego wśród pracowników oraz udoskonalenie umiejętności interpersonalnych, by przygotować się do poszerzenia współpracy międzynarodowej i pozyskania partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych projektów. Dodatkowo szkoła postawiła na wdrożenie kreatywnych metod w nauczaniu języka angielskiego i niemieckiego oraz na podniesienie zainteresowania uczniów nauką języków obcych. Istotnym elementem było również uwrażliwienie grona pedagogicznego na problemy uczniów z ADHD i/lub ASD (zaburzenia ze spektrum autyzmu) oraz upowszechnienie wiedzy na temat skutecznych metod pracy z takimi uczniami. Po odbytych mobilnościach w szkole zorganizowano też kilka wydarzeń promujących empatię, tolerancję i różnorodność.

 

Informacja: Grzegorz Kaszewski