2024-06-13

Wycieczka klasy 5 c do Torunia

W dniu 12 czerwca 2024 r. o godz.5:20 nasza klasa 5 c udała się na wycieczkę klasową do Torunia.

Po czterogodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do celu, gdzie czekał na nas przewodnik. Później wraz z przewodnikiem udaliśmy się na warsztaty piernikarskie, gdzie wykonaliśmy swoje własne pierniki. Następnie w programie wycieczki było oprowadzanie po Muzeum Toruńskiego Piernika. Dowiedzieliśmy się jak dawniej wypiekali pierniki. Z pustymi brzuchami udaliśmy się na pyszny obiad do Zajazdu Staropolskiego. Po zjedzonym obiedzie poszliśmy na spacer po starym mieście Toruniu. Usłyszeliśmy dużo ciekawych informacji na temat historii miasta i podziwialiśmy piękne zabytki. Potem zwiedzaliśmy muzeum w toruńskim Ratuszu. Udaliśmy się też do Planetarium na seans Makrokosmos. Super było dowiedzieć się tyle ciekawostek o kosmosie. Po wizycie w planetarium pożegnaliśmy  przewodnika i udaliśmy się do autokaru. Około godz. 22 wróciliśmy do Ostrowa Wielkopolskiego.

Była to najlepsza wycieczka na której byliśmy, chętnie powtórzylibyśmy ten wyjazd jeszcze raz.