2023-09-20
Klasa w terenie

W bieżącym roku szkolnym klasy 1b, 2b i 3a wezmą udział w innowacji pedagogicznej pt. ,,Klasa w terenie”.
Innowacja ta została napisana w oparciu o Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Klasa w terenie stworzony przez autorki Annę Cebulę i Ewelinę Łojewską.
Głównym celem edukacyjnego projektu ,,Klasa w terenie” jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.
Innowacja zakłada, iż uczniowie zdobędą nowe doświadczenia, rozwiną zainteresowania o otaczającym ich świecie i nauczą się obserwacji przyrody.
Od października do maja uczniowie będą wykonywać wybrane przez nauczycielki zadania.
ZADANIA PROJEKTOWE:
1.Obserwacja przyrody- spacer po okolicy, zbieranie darów natury danej pory roku.
2.Plastyka w terenie- tworzenie prac z darów natury np. ludzików z kasztanów, pani wiosny/lata/jesieni, wazonów pełnych kwiatów/liści itp. (gotowe karty pracy do pobrania w plikach grupy).
3.Obserwacja chmur- wykonanie pracy plastycznej; malowanie w plenerze nieba, kształtów i tego, co przypominają nam chmury.
4.Wyjście w ciekawe miejsce- może to być kino, teatr, muzeum lub inne miejsce. Zachęcamy do wyboru takiego miejsca, dzięki któremu dzieci poznają historię swojego regionu.
5.Instrumenty z darów natury- np. z kamieni, patyków, nasion, piasku itd. Nagranie krótkiego filmiku, na którym dzieci zagrają poznaną wcześniej piosenkę lub własną kompozycję przy pomocy stworzonych instrumentów.
6.Zabawa/ gra w terenie- przeprowadzenie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu. Zachęcamy do zrobienia np. podchodów, gry terenowej lub innych tego typu aktywności.
7.Zabawa w przyrodników- zorganizowanie "warsztatów ogrodniczych"; sianie nasion, sadzenie kwiatów.
8.Przyrodniczy labirynt kolorów- należy znaleźć określone obiekty- rośliny, czy elementy przyrodnicze w danych kolorach i umieszczenie ich w odpowiednich polach na karcie pracy (karta do pobrania w plikach grupy) lub można stworzyć własny projekt labiryntu.
9.Praca grupowa- stworzenie katalogu roślin- zadanie polega na stworzeniu "mini zielnika" ze znalezionych liści drzew lub roślin.
10.Piknik- wspólne spędzenie czasu, zabawy na świeżym powietrzu, zdrowy posiłek na zewnątrz.
Czekajcie na relacje z naszych terenowych zajęć!
Koordynatorki:
Anna Barczak, Anna Kobylańska, Magdalena Knappe