2023-09-20

Klasa w terenie

Klasa w terenie

  W bieżącym roku szkolnym klasy 1b, 2b i 3a wezmą udział w  innowacji pedagogicznej pt. ,,Klasa w terenie”.

Innowacja ta została napisana w oparciu o Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Klasa w terenie stworzony przez autorki Annę Cebulę i Ewelinę Łojewską.

Głównym celem edukacyjnego projektu ,,Klasa w terenie” jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.

Innowacja zakłada, iż uczniowie zdobędą nowe doświadczenia, rozwiną zainteresowania o otaczającym ich świecie i nauczą się obserwacji przyrody.

Od października do maja uczniowie będą wykonywać wybrane przez nauczycielki zadania.

ZADANIA PROJEKTOWE:

1.Obserwacja przyrody- spacer po okolicy, zbieranie darów natury danej pory roku.

2.Plastyka w terenie- tworzenie prac z darów natury np. ludzików z kasztanów, pani wiosny/lata/jesieni, wazonów pełnych kwiatów/liści itp. (gotowe karty pracy do pobrania w plikach grupy).

3.Obserwacja chmur- wykonanie pracy plastycznej; malowanie w plenerze nieba, kształtów i tego, co przypominają nam chmury.

4.Wyjście w ciekawe miejsce- może to być kino, teatr, muzeum lub inne miejsce. Zachęcamy do wyboru takiego miejsca, dzięki któremu dzieci poznają historię swojego regionu.

5.Instrumenty z darów natury- np. z kamieni, patyków, nasion, piasku itd. Nagranie krótkiego filmiku, na którym dzieci zagrają poznaną wcześniej piosenkę lub własną kompozycję przy pomocy stworzonych instrumentów.

6.Zabawa/ gra w terenie- przeprowadzenie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu. Zachęcamy do zrobienia np. podchodów, gry terenowej lub innych tego typu aktywności.

7.Zabawa w przyrodników- zorganizowanie "warsztatów ogrodniczych"; sianie nasion, sadzenie kwiatów.

8.Przyrodniczy labirynt kolorów- należy znaleźć określone obiekty- rośliny, czy elementy przyrodnicze w danych kolorach i umieszczenie ich w odpowiednich polach na karcie pracy (karta do pobrania w plikach grupy) lub można stworzyć własny projekt labiryntu.

9.Praca grupowa- stworzenie katalogu roślin- zadanie polega na stworzeniu "mini zielnika" ze znalezionych liści drzew lub roślin.

10.Piknik- wspólne spędzenie czasu, zabawy na świeżym powietrzu, zdrowy posiłek na zewnątrz.

Czekajcie na relacje z naszych terenowych zajęć!

Koordynatorki:

Anna Barczak, Anna Kobylańska, Magdalena Knappe