2019-05-13

Wycieczka w Góry Stołowe klasy VII a

W poniedziałek, 06 maja wybraliśmy się na wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej, a także odwiedziliśmy jedno z naszych sąsiednich państw - Republikę Czeską.

O godzinie siódmej zebraliśmy się w szkole, po czym zajęliśmy swoje miejsca w autokarze. Po sprawdzeniu obecności rozpoczęliśmy naszą wspaniałą, trzydniową przygodę.

Pierwszym miejscem które odwiedziliśmy były Czechy, a dokładniej Skalne Miasto. W trakcie zwiedzania, w połowie trasy, odbył się krótki rejs łodzią, podczas którego spędziliśmy miło czas. Po zakończeniu dalszego zwiedzania zrobiliśmy sobie przerwę, a później pojechaliśmy do Kudowy-Zdrój, by zakwaterować się w pensjonacie. Godzinę później wybraliśmy się na spacer po uzdrowisku. Potem resztę dnia spędziliśmy w hotelu.

Kolejnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do kaplicy czaszek w Czermnej. Po wysłuchaniu opowieści przewodniczki udaliśmy się do Wambierzyc zwanych również „Śląską Jerozolimą”. Tam też oglądaliśmy wykonane przez miejscowego zegarmistrza, ruchome szopki składające się z ponad 800 figurek. Kolejnym punktem wyprawy były Błędne Skały, gdzie przeciskaliśmy się przez skalne labirynty. Po dwóch godzinach byliśmy w Dusznikach-Zdrój, a następnie w Polanicy-Zdrój -miejscowościach uzdrowiskowych Kotliny Kłodzkiej.

Trzeciego, a zatem ostatniego dnia naszej wycieczki, pojechaliśmy do Rezerwatu Szczeliniec w Górach Stołowych. Po lekko męczącym wspinaniu się na wysokość 919 m n.p.m. z tarasów widokowych podziwialiśmy piękną panoramę Sudetów. Na koniec odwiedziliśmy miasto Kłodzko, a w nim między innymi ciekawie wyglądający kościół wybudowany w stylu gotyckim. Potem mieliśmy krótką przerwę w restauracji gdzie zjedliśmy posiłek przed przyjazdem do Ostrowa.

Podsumowując, nasz klasowy wyjazd zakończył się pomyślnie i każdy mile będzie go wspominał.

Sprawozdanie napisały: Marta Frąszczak, Natalia Grobelna, Oliwia Panowicz.