2019-01-25

Migające przedszkola, migające szkoły

Migające przedszkola, migające szkoły

Stowarzyszenie Kulturalno -  Edukacyjne „Przyjaciele Szóstki” od września do listopada 2018 gościło panią Marię Kuczyńską, która współpracuje z Fundacją Pracownia Projektów Społecznych. Poprzez zabawę, gry edukacyjne, dzieci biorące udział w zajęciach świetlicy socjoterapeutycznej poznały fascynujący język migowy.  Język migowy to system znaków umownych wykonywanych przy użyciu gestów i mimiki, służący do porozumiewania się bez użycia narządu słuchu. Język migowy używany jest głównie przez osoby, u których doszło do uszkodzenia słuchu w stopniu znacznie utrudniającym albo wręcz całkowicie uniemożliwiającym odbiór mowy wyłącznie drogą słuchową.
Uczniowie, którzy uczestniczyli w projekcie miały możliwość poznanie osoby niesłyszącej, uczyli się alfabetu, zwrotów i słów w języku migowym, wykonywali prace plastyczne, śpiewali piosenki, hymn Polski i kolędy w języku migowym, rozwiązywali łamigłówki, rebusy i krzyżówki. Dzieci chętnie uczestniczyły  w każdych zajęciach.  Mogły wyrazić swoje emocje, rozwijać zdolności manualne, mimikę twarzy oraz ćwiczyć orientację w schemacie swojego ciała. Podczas ostatniego spotkania uczniowie otrzymali pamiątkowe tablo, dyplomu, nagrody książkowe.
Dzięki Fundacji Pracownia Projektów Społecznych nasza szkoła mogła skorzystać z prelekcji dotyczącej szkodliwości urządzeń multimedialnych na narządy słuchu oraz  z bezpłatnych badań słuchu. Przebadanych zostało ok. 100 osób. Projekt pn. „Migające przedszkola, Migające szkoły”, współfinansowany był ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych będących w dyspozycji Samorządu Województwa Wielkopolskiego.

Relacja: M. Karczewska