2018-10-01

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

28 września 2018r. już po raz VIII nasza szkoła przyłączyła się do obchodów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!”. Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to dzień symboliczny. Dzień ten ma na celu zachęcić wszystkich  do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Akcja była okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach.
„Tabliczkowa wiedza” sprawdzona była w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów na holu szkoły. Chętni uczniowie wzięli udział w szkolnej kartkówce z tabliczki mnożenia, która odbyła się na długiej przerwie w Sali gimnastycznej. Tutaj wśród uczniów klas IV – VI zostali wyłonieni Mistrzowie Tabliczki mnożenia, a co najważniejsze uczniów znających Tabliczkę mnożenia jest dość duża liczba.

Mistrzowie Tabliczki Mnożenia klas IV – VI:

Klasy IV:

Aleksandra Kasprzak

Nikodem Krawczyk

Małgorzata Banaś

Mikołaj Bolach

Jan Burchardt

Natalia Migda

Mikołaj Ogrodniczak

Agnieszka Szymankiewicz

Oliwia Górska

Klasy V:

Mikołaj Berek

Norbert Luboński

Weronika Rychlewska

Stanisław Wojtowicz

Jakub Bestry

Mikołaj Woźniak

Zofia Majewska

Iga Mielcarek

Klasy VI:

Bogusław Hirsa

Kamila Maciejewska

Mikołaj Pogorzelec

Carmen Przygoda

Michał Stefaniak

Julia Suska

Amelia Grzegorowska

Stefan Stefański

Uczniowie klas VII stanęli przed dużo trudniejszym zadaniem, gdyż zmagali się z mnożeniem do 500. Na tym poziomie komisja wyłoniła Mistrza Mnożenia, którym została Oliwia Panowicz z klasy VII a, ale na wyróżnienie zasługują: Klaudia Szymankiewicz z klasy VII b i Iga Bolach z kl. VII b.

Na lekcjach matematyki uczniowie rozwiązywali zagadki matematyczne, grali w gry, układali okrągłe domino, a wszystkie zadania związane były z tabliczką mnożenia.

Również uczniowie klas 3 podczas piątkowych zajęć utrwalali swoje umiejętności z tabliczki mnożenia.  Próbowali swoich sił w grach matematycznych, np. „Domino” oraz „Ja mam”. Dodatkowo poznali wiele rymowanek, które ułatwiły im zapamiętanie wyników tabliczki mnożenia. Na podsumowanie zajęć wykonali kolorowankę matematyczną, która wymagała koncentracji oraz biegłego liczenia w pamięci.

Taki dzień jak ten to dobry moment by wszyscy, nie tylko młodsi uczniowie, przypomnieli sobie tabliczkę mnożenia, bo dzięki niej potrafimy lepiej i szybciej liczyć, a przecież właśnie o to chodzi!

Relacja: K. Sułkowska, M. Kupczyk, zdjęcia: n-l matematyki i wychowawcy kl.3