2017-05-21

Wycieczka klasy 5a

W dniach 15-17 maja klasa 5a wybrała się na wycieczkę do Karpacza i Szklarskiej Poręby.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Zamek Chojnik, gdzie usłyszeliśmy historię zamku i legendę z nim związaną, a oprócz tego z wieży na którą prowadziło 79 krętych, kamiennych schodów, podziwialiśmy wspaniały widok na Kotlinę Jeleniogórską i Karkonosze. Do zamku wchodziliśmy Szlakiem Papieskim na wysokość 627 m. Kolejnym punktem naszej wyprawy był drewniany kościół ewangelicki, który pochodził z miejscowości Vang w Norwegii oraz zapora na Łomnicy.

Drugiego dnia wędrowaliśmy do najpiękniejszego w Karkonoszach schroniska górskiego „Samotnia” położonego nad brzegiem Małego Stawu, na wysokości 1195 m. Następnie poszliśmy do Muzeum Minerałów, gdzie podziwialiśmy wiele różnych kamieni i minerałów pochodzących głównie z Gór Sudetów.

Trzeci dzień był najlepszy. Na początku wchodziliśmy na wodospad Szklarki, którego strumień wody spada z wysokości 13 m. W wąwozie Szklarki widzieliśmy roślinne wskaźniki czystego powietrza, a były to porosty i jodły. Kolejny wodospad, do którego prowadziła dość stoma trasa, to wodospad Kamieńczyka, którego próg znajduje się na wysokości 843 m n.p.m., a woda spada z wysokości 27m. Dla bezpieczeństwa do przepięknego wąwozu schodziliśmy w kaskach, trochę wyglądaliśmy jak pracownicy z budowy. Pod koniec tego dnia mieliśmy okazję zobaczyć ręczną produkcję ozdób z kolorowego szkła, a nawet na naszych oczach pani Hanna Cekan wykonała kwiatek z gorącej masy szklanej.

Wycieczka była udana zwiedziliśmy bardzo dużo ciekawych miejsc, poznaliśmy krajobrazy Kotliny Jeleniogórskiej i Karkonoszy, a także dopisała nam pogoda i dobry humor.